Väder

Varför alla så sjukt besatta av vädret? Vilket väder det än är ska det gnällas och klagas. Det är inte så att vi kan påverka det direkt. Det ända som det ger är otroligt mycket negativ energi av allt gnäll! Vet inte hur många gånger jag hört "men NÄR ska det bli vår??" i år. Eller "Men titta, nu snöar det IGEN" Men hallå folket, Mars är en vintermånad och så även April hör till snö och lite kallt ibland! Det vet vi ju och därför är det väl rätt dumt att gå och vänta på våren redan i typ Februari lixom?? Många börjar vänta på att det ska bli vår ett par dagar efter jul, inte undra på att väntan blir lång.

Visst, jag längtar oxå tills jag kan ligga ute i hängmattan och läsa en bok, åka till sjön här uppe och bada med lillan, grilla och mysa ute. Men jag kommer dit oxå, precis som varje år, så blir det sommar tillslut!

Vädret är vad det är. Vi har ett val att bara gilla läget. Det känns lättare att bara acceptera än att gå och vara irriterad bara för att det snöar ute eller råkar blåsa lite ett par dagar. Njut av varje årstid istället, för vem vet, det kanske är din sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0